witam chciałbym zaczerpnąć trochę wiedzy zrobiłem regenerację turbiny i teraz turbina gwiżdże jak by był gdzies tam gwizdek i słychać jak karetke pogotowia jak sie dodaje gazu proszę o pomoc względem co może byc przyczyna naczytałem sie dużo ale może ktoś mi podpowie konkretnie i nie zobaczę pokazuje sie jakiś napis po niemiecku że max 170 cytuje ale może nie dokładnie wild fire max 170 auto skoda octavia 2.0 tdi 140KM prosze o poradę
nie myśl o tym czego chciałeś ciesz się tym co dostałeś
to znaczy ratuj się kto może okręt TONIE !!! a tak poważnie turbo nadal do regeneracji / wymiany( tzn turbo umiera ) podaj jaki przebieg itd... czy jezdzisz dynamicznie czy też do "kościoła" jak to określisz zaraz dostaniesz odpowiedz
octavia jest po regeneracji turbiny i ma przebieg 80 tys kupiłem jak miała 74 tys cały czas serwisowana przebieg aktualny i nie wiem jak kto jeżdził ja troche wstawiam bo miałem już disla golfa IV no i po wymianie zaczeła gwizdac tyrbina gośc co robił regeneracje twierdzi ze chodziła na stole i wszystko jest ok żebym sprawdził wąż od interculera czy nie ma gdziś dziury albo jakieś nie szczelności
nie myśl o tym czego chciałeś ciesz się tym co dostałeś
jak ma przebieg 80k ( mam rozumieć ze 74k to zakup i wtedy regenerowana i wytrzymała 6k, a sam samochód ile ma ?? )i nadal wyje to znaczy ze do wymiany jeżeli już była regenerowana ( ale niech się eksperci wypowiedzą )
kupiłem jak miała 74 tys a teraz ma 80 tys i takie żeczy sie dzieją zanim pojade do mechanika właśnie czekam może ktoś miał taki przypadek no i ten max 170 nie wiadomo skąd sie bierze o to mi chodzi
nie myśl o tym czego chciałeś ciesz się tym co dostałeś
to jeżeli tak jest to wg. mnie a mam 120 tys przebiegu i od około pół roku wyje to nadaje się do wymiany ja zregeneruje jak nie pomoże to wymiana i tyle... ( max 170 jak to z zagranicy fura to może ma inny program co informuje na maxi docie, nie zap... więcej niż 170 )
Z tym gwizdaniem i wymienianiem to nie jest tak do konca, mam ten sam silnik co ty turbina gwizda od 33tys. i jeszcze jej nie wymienilem! Byla raz na stole na czyszczeniu ale jak mechanik powiedzial to nawet nie trzeba bylo jej czyscic!
[ Dodano: Wto 20 Lip, 10 18:27 ]
A z tym 170km, to moze byc tak ze masz zapodany tryb na zimowe kola, ktory ma cie ostrzegac o wytrzymalosci opon!
witam
może zbyt wiele nie pomoge , ale powiem tyle ...miałem wczesniej octawke z tym motorem i moja turbina gwizdała dokładnie tak samo , jakby pogotowie jechało gdzieś w oddali , zaczeła gwizdać koło 20 tysiaca przebiegu , żadnych innych złych obiawów , teraz jak miała 55 tys została sprzedana , kupiec oczywiscie słyszał gwizdek cytuję ....nastepne 100 tys bedzie gwizdać i do wymiany.
Z tym gwizdaniem i wymienianiem to nie jest tak do konca, mam ten sam silnik co ty turbina gwizda od 33tys. i jeszcze jej nie wymienilem! Byla raz na stole na czyszczeniu ale jak mechanik powiedzial to nawet nie trzeba bylo jej czyscic!
[ Dodano: Wto 20 Lip, 10 18:27 ]
A z tym 170km, to moze byc tak ze masz zapodany tryb na zimowe kola, ktory ma cie ostrzegac o wytrzymalosci opon!
możesz kolego napisać o jaki tryb chodzi bo nawet nie wiem o co chodzi jak to usunąć
nie myśl o tym czego chciałeś ciesz się tym co dostałeś
musisz sie przyzwyczaic do gwizdu, niestety w bkd tak bedzie i nic z tym nie poradzisz :evil: w zimie głosniej z lecie ciszej bedzie gwizdac a jak zacznie cię to wkurzać to 5tys na stół i masz spręzarkę z octavii rs i 200koni :szeroki_usmiech
Nie mam pojęcia czemu się czepiacie tego gwizdania turbiny ,tak ma być moją słychać od samego poczatku a teraz mam 270 kkm i dalej ja słychać jak wchodzi na obroty . Oleju nie ubywa wiec trzeba smigać dalej i się nie przejmować . Do informacji podam ze śmigam od poczatku na oleju Orlen Turbo Disel 5W 40 i nie widzę powodu aby to zmieniać
Ten Typ Tak Ma Myślałem że tylko ja gwiżdże a to po prostu regenerowane turbo w BKD Sam wymieniłem jakieś pół roku temu na regenerowaną (to był błąd bo jak dozbieram kasy to po prostu wymienię na nową) Przed regeneracją była cisza, po zaczęła pogwizdywać i gwiżdże jak głupia już jakieś 25 kkm- auto jedzie tak jak powinno; ciężko jest tylko uprawiać tzw PSJ bo turbawka gwiżdże właśnie przy niskich obrotach. Tak więc żeby jej nie słyszeć po prostu częściej wbijam pedał gazu w podłogę.
Rozwiązanie problemu, raczej jego zagłuszenie jest więc możliwe, a i przyjemność z jazdy o wiele większa. Pozdr
Z tym gwizdaniem i wymienianiem to nie jest tak do konca, mam ten sam silnik co ty turbina gwizda od 33tys. i jeszcze jej nie wymienilem! Byla raz na stole na czyszczeniu ale jak mechanik powiedzial to nawet nie trzeba bylo jej czyscic!
[ Dodano: Wto 20 Lip, 10 18:27 ]
A z tym 170km, to moze byc tak ze masz zapodany tryb na zimowe kola, ktory ma cie ostrzegac o wytrzymalosci opon!
możesz kolego napisać o jaki tryb chodzi bo nawet nie wiem o co chodzi jak to usunąć
Wejdz w MAXIDOTa i sprawdz znajdz w ustawieniach opcje ograniczenia predkosci przy oponach zimowych, ktore zwykle maja indeksy o nizszej maksymalnej predkosci. Jesli poprzedni uzytkownik aktywowal sobie ta opcje i jako ograniczenie w stawil 170, to przy zblizaniu sie do tej predkosci moze wyswietlac sie komunikat z ostrzezeniem.
Z tym gwizdaniem i wymienianiem to nie jest tak do konca, mam ten sam silnik co ty turbina gwizda od 33tys. i jeszcze jej nie wymienilem! Byla raz na stole na czyszczeniu ale jak mechanik powiedzial to nawet nie trzeba bylo jej czyscic!
[ Dodano: Wto 20 Lip, 10 18:27 ]
A z tym 170km, to moze byc tak ze masz zapodany tryb na zimowe kola, ktory ma cie ostrzegac o wytrzymalosci opon!
możesz kolego napisać o jaki tryb chodzi bo nawet nie wiem o co chodzi jak to usunąć
Wejdz w MAXIDOTa i sprawdz znajdz w ustawieniach opcje ograniczenia predkosci przy oponach zimowych, ktore zwykle maja indeksy o nizszej maksymalnej predkosci. Jesli poprzedni uzytkownik aktywowal sobie ta opcje i jako ograniczenie w stawil 170, to przy zblizaniu sie do tej predkosci moze wyswietlac sie komunikat z ostrzezeniem.
kolego a mógłbys mi pomóc bo ten MAXI DOT to wszystkie języki tylko nie po polsku jak to znaleść
nie myśl o tym czego chciałeś ciesz się tym co dostałeś
kolego a mógłbys mi pomóc bo ten MAXI DOT to wszystkie języki tylko nie po polsku jak to znaleść
zmien jezyk na angielski i szukaj w menu pozycji "winter tire" i tam deaktywuj.[/quote]
witam kolego dziękuje za pomoc pomogło wyłączyłem nie wiem czemu ale w MAXI DOT było ustawione na 170km jak by co tez służe pomocą dzieki bardzo i pozdrawiam
nie myśl o tym czego chciałeś ciesz się tym co dostałeś
Turbina ma prawo gwizdac to wynik przekroczenia prędkości dźwięku na wirniku...
Turbine najłatwiej jest sprawdzic za pomoca manometra i organoleptycznie...
Manometr powie czy trzyma ciśnienie nadane(nie przeładowuje)i (niedoładowuje)po wykluczeniu zaworu sterujacego.
a to drugie to olej w dolocie (zawsze będzie z odmy) ale nie tak że sie leje, oraz luzy wirnika wzdłóżny i poprzeczny...
Pytania?
Umiejscowienie turbiny ma duży wpływ na wyciszenie jej dźwięku...
Zbyt głośny dźwięk może wskazywac na defekty turbiny. Ale nie zawsze ,w moim poprzednim wozie turbiny nie było wogóle słychać , ale podczas jazdy wzdłóż barier betonowych wyło jak suszarka w dłoni.
Mapsensor poda Nam ciśnienie jakie podaje turbina ...jest to łatwe pod warunkiem że i mapsensor jak i przepływomierz podają poprawne dane oraz kiedy masz wogóle dostep do vaga i lapa. możemy tu stwierdzić zapieczenie łopatek na turbinie gorącej oraz złe działanie zaworu sterujacego pracą turbiny.
Natomiast organoleptycznie jesteśmy w stanie sprawdzić zapieczenie łopatek jak i luzy wirnika oraz rozszczelnienie uszczelniaczy.
Luzy wzdłóżne i poprzeczne mogą wykazać zuzycie tulei wirnika co może spowodować kolizję łopatek z obudowa i wynik bedzie np ukrecenie wałka lub zniszczenie wirnika.
Duże luzy i przytarcie wirnika to także gorsze jego wyważenie co powoduje pogłębianie defektu.
Zbyt duza ilośc oleju w dolocie wykazuje na uszkodzenie uszczelniaczy turbiny co równierz doprowadza do zniszczenia turbiny... Jednak tutaj należy być ostrożnym gdyz olej w dolocie może pochodzic z odmy...
Komentarz